KONTAKT
ul. Wyszyńskiego 14, Kostrzyn nad Odra
Dane kontaktowe
Masz pytanie?
Skontaktuj się z Nami.
Copyright 2023. ANGLOMANIA. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN
Regulamin Szkoły
REGULAMIN SZKOŁY JĘZYKOWEJ ANGLOMANIA
Spis treści
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
§2 PŁATNOŚCI
§3 ZASADY DOKONYWANIA PŁATNOŚCI I ZAMAWIANIA ZAJĘĆ
§4 ORGANIZACJA ZAJĘĆ
§5 HARMONOGRAM
§6 ZAJĘCIA ON-LINE – WYMAGANIA TECHNICZNE
§7 WIZERUNEK
§8 MATERIAŁY EDUKACYJNE
§9 ROZWIĄZANIE UMOWY
§10 ZMIANA UMOWY
§11 WARUNKI TECHNICZNE DOTYCZĄCE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
§12 UPRAWNIENIA Z TYTUŁU TREŚCI/USŁUG CYFROWYCH
§13 OPINIE O USŁUGACH
§14 KONTO KLIENTA
§15 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
§ 16 SŁOWNIK POJĘĆ
§17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
REGULAMIN
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa warunki organizacji i przeprowadzania zajęć i kursów (zwanych dalej Zajęciami) przez Joannę Skałba-Tąkiel prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Szkoła Językowa Anglomania z siedzibą przy ulicy Wyszyńskiego 14, 66-470 Kostrzyn nad Odrą, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5993108158 , REGON 384639440, zwaną dalej Organizatorem. Możesz skontaktować się z Organizatorem pisząc na adres e-mail: joanna.skalba@o2.pl lub telefonicznie: 600-351-220
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, przyjęcia zamówienia do realizacji oraz dokonania płatności (o ile płatność jest warunkiem rozpoczęcia współpracy). Integralną częścią umowy jest Oferta Organizatora (dalej jako Oferta).
3. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
4. Ceny są cenami brutto wyrażonymi w PLN. Organizator podlega zwolnieniu z podatku Vat.
5. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Zajęć.
6. Ceną najniższą jest najniższa cena za Zajęcia, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku Zajęć oferowanych do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązująca w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tych Zajęć do dnia wprowadzenia obniżki.
7. Słownik pojęć znajduje się w § 16 Regulaminu.
§2 PŁATNOŚCI
1. Klient zobowiązany jest dokonać płatności za Zajęcia. Szczegółowe informacje dot. płatności, w tym harmonogram określa Oferta oraz postanowienia §3.
2. Brak płatności w terminie, skutkuje uruchomieniem przez Organizatora procedury windykacji należności.
3. W przypadku braku terminowej wpłaty, Organizator po wcześniejszym wezwaniu do zapłaty pod rygorem wstrzymania się ze świadczeniem usług lub rozwiązania umowy, zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze świadczeniem usług lub rozwiązania umowy.
§3 ZASADY DOKONYWANIA PŁATNOŚCI I ZAMAWIANIA ZAJĘĆ
1. Klient może składać zamówienia przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. Płatności za Zajęcia można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą płatniczą lub kredytową, płatnością BLIK, w formie gotówkowej. Organizator korzysta z usług Serwisu Active Now_Tpay___ do oferowania płatności online.
3. W celu zakupienia Zajęć przez platformę należy:
1) wybrać usługę, którą chce się kupić,
2) po wybraniu Zajęć należy wskazać wymagane informacje (np. dane Klienta, sposób płatności, inne dane wymagane przez formularz zakupu);
3) przed zaakceptowaniem zamówienia, należy zapoznać się z informacją o cenie;
4) po zapoznaniu się z informacją o zamówieniu, należy zaakceptować Regulamin, a także dokonać płatności za zamówienie w sposób zgodny z wybranym modelem płatności (o ile płatność jest warunkiem złożenia zamówienia). Po złożeniu zamówienia, Organizator przesyła potwierdzenie złożenia zamówienia.
4. W celu zakupienia Zajęć w inny sposób (np. drogą elektroniczną za pomocą e-maila lub przez wiadomość za pośrednictwem komunikatorów internetowych) należy:2
1) skontaktować się w tym celu z Organizatorem i zapoznać się z Ofertą,
2) zaakceptować przedstawione przez Organizatora warunki współpracy w ramach zamówienia, w tym Regulamin oraz dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności (o ile jest warunkiem złożenia zamówienia).
5. Po zaakceptowaniu Oferty, Organizator przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy.
§4 ORGANIZACJA ZAJĘĆ
1. Organizator świadczy usługi edukacyjne dla Uczestnika, tj. przeprowadza zajęcia, które
zobowiązał się zorganizować w formie zajęć indywidualnych lub grupowych, a także
przygotowuje niezbędne materiały do nauki.
2. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania zasad panujących w trakcie zajęć, w tym do
przygotowywania się do zajęć, do przestrzegania zasad kultury osobistej oraz
niezakłócania pracy podczas zajęć.
3. W przypadku zajęć stacjonarnych, Organizator odpowiada za bezpieczeństwo Uczestnika
podczas trwania zajęć. W przypadku gdy Uczestnik nie jest stroną umowy, Klient
zapewnia Uczestnikowi opiekę przed zajęciami i po zajęciach. Organizator nie odpowiada
za szkody powstałe z przyczyn niezależnych od Organizatora (np. działanie siły wyższej,
wyłączna wina Klienta czy Uczestnika).
4. W przypadku zajęć grupowych prowadzonych od 4-6 osób, w sytuacji gdy liczebność grupy
spadnie poniżej minimalnej liczby osób wskazanej w Ofercie, Organizator ma prawo
rozwiązać umowę z ważnych przyczyn. Organizator może także zaproponować
przeniesienie Uczestnika do innej grupy lub zaproponować podniesienie opłaty, a Klient
ma prawo do odrzucenia nowej oferty.
§5 HARMONOGRAM
1. Termin realizacji Umowy, wymiar czasu zajęć, jak również liczbę zajęć wskazano w
Ofercie.
2. W przypadku zajęć grupowych harmonogram zajęć określany jest nie później niż przed
rozpoczęciem zajęć, o ile nie wskazano inaczej w Ofercie.
3. W przypadku zajęć indywidualnych, o ile nie wskazano inaczej w Ofercie, harmonogram
zajęć jest indywidualnie uzgadniany przez Organizatora i Uczestnika/Klienta.
Harmonogram zajęć na najbliższy miesiąc kalendarzowy:
a) w przypadku nowego Uczestnika – ustalany jest na pierwszych zajęciach,
b) w przypadku Uczestnika kontynuującego Zajęcia - najpóźniej na ostatnich zajęciach
w danym miesiącu kalendarzowym.
4. Organizator z ważnej przyczyny zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć najpóźniej na
dzień przed planowanym terminem zajęć, chyba że ważna przyczyna nastąpiła później
(np. nagła choroba, zdarzenie losowe). W takiej sytuacji zostanie wyznaczony inny termin
do odrobienia tych zajęć.
5. W przypadku zajęć grupowych:
1) z uwagi na specyfikę zajęć, zmiana harmonogramu zajęć przez Klienta/ Uczestnika nie
jest możliwa;
2) nieobecność na zajęciach nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za zajęcia, które
odbyły się zgodnie z harmonogramem.
6. W przypadku zajęć indywidualnych (1:1), zmiana harmonogramu zajęć przez Klienta/
Uczestnika jest możliwa wyłącznie z ważnych przyczyn na zasadach opisanych poniżej:
1) Klient/Uczestnik ma obowiązek poinformować Organizatora o zmianie najpóźniej na 48
godzin przed planowanymi zajęciami (np. smsem/e-mailem lub w inny przyjęty sposób
do komunikacji z Organizatorem);
2) Klient/Uczestnik ma obowiązek odrobić zajęcia, których termin został zmieniony nie
później niż w terminie do końca następnego miesiąca kalendarzowego;
3) Klient/Uczestnik może odwołać maksymalnie 1 zajęć w miesiącu;
4) zajęcia uznaje się za zrealizowane w przypadku gdy ich termin nie został zmieniony w
sposób, o którym mowa w punktach powyżej. W takim przypadku nieobecność na
zajęciach nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za zajęcia, które odbyły się
zgodnie z harmonogramem i które Organizator był gotowy realizować.
§6 ZAJĘCIA ON-LINE – WYMAGANIA TECHNICZNE
1. W przypadku zajęć on-line, Uczestnik powinien posiadać:
1) aktywną pocztę elektroniczną,
2) sprzęt komputerowy do uczestnictwa w zajęciach, słuchawki lub głośnik do
odtwarzania dźwięku, a także mikrofon oraz kamerę.
2. Zaleca się uczestniczenie w zajęciach przy wykorzystaniu stałego łącza internetowego.
Mobilne łącze z uwagi na swój charakter może powodować zakłócenia, w tym przerwanie
uczestnictwa Uczestnika w zajęciach.
3. Organizator nie odpowiada za nieprawidłowości związane z uczestnictwem w zajęciach
on-line w sytuacji gdy przyczyna leży po stronie Klienta/Uczestnika lub innych podmiotów,
z których usług Klient/Uczestnik korzysta (np. usługa dostępu do Internetu), a które to
usługi mogą mieć bezpośredni/pośredni wpływ na możliwość korzystania z usług
Organizatora.
4. W przypadku wystąpienia problemów technicznych, o których mowa w ust. 3, które
uniemożliwiają uczestniczenie w zajęciach, zajęcia uważa się za odbyte.
5. W przypadku wystąpienia problemów technicznych po stronie Organizatora lub podmiotów
wspierających Organizatora w realizacji umowy, które uniemożliwiają przeprowadzenie
zajęć w całości lub w części, zajęcia te - w całości lub w części zostaną przełożone na
inny termin.
6. Udostępniane materiały mogą być w formacie *.PDF*, *.doc, *.mp3, *.mp4 ,*.zip, *.rar,
Uczestnik musi posiadać programy, które obsługują wymienione pliki.
7. W przypadku gdy materiały będą udostępniane za pośrednictwem platformy/ programu/
aplikacji, konieczne będzie posiadanie przez Uczestnika dostępu do ww. platform.
Organizator przekaże Uczestnikowi instrukcje dot. uzyskania dostępu do ww. platform.
§7 WIZERUNEK
1. Klient wyraża zgodę na utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie przez Organizatora
wizerunku Uczestnika w postaci nagrania/zdjęć z przebiegu zajęć/wydarzeń organizowanych przez
Organizatora do celów dokumentacyjnych i edukacyjnych. Przetwarzanie wizerunku do celów
marketingowych wymaga odrębnej zgody. W przypadku gdy Klient nie jest Uczestnikiem, Klient
przez akceptacją Regulaminu zobowiązany jest do uzyskania zgody Uczestnika w zakresie
opisanym powyżej.
2. Wizerunek Uczestnika, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form
elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych
osób uczestniczących w zajęciach/wydarzeniach organizowanych przez Organizatora, natomiast
nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane,
dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Organizatora. Zgoda
obejmuje wszelkie formy publikacji.
3. Uczestnik nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych
uczestników/osób prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób.
§8 MATERIAŁY EDUKACYJNE
1. Materiały udostępniane przez Organizatora mogą być wykorzystywane wyłącznie przez
Klienta/Uczestnika na własny użytek. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie,
udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób nagrań oraz innych
udostępnianych informacji i materiałów.
2. Udostępniane Materiały, w całości jak i poszczególne ich elementy: graficzne,
multimedialne, tekstowe, objęte są ochroną przewidzianą przepisami ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych. Prawami autorskimi dysponuje Organizator bądź inny
podmiot, od którego Organizator uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też
wykorzystywane przez Organizatora w oparciu o inną podstawę prawną.
3. Jeżeli Klient nie może uruchomić udostępnianego pliku lub materiałów, powinien
skontaktować się z Organizatorem.
§9 ROZWIĄZANIE UMOWY
1. Klient bez podania przyczyny ma prawo rozwiązać umowę w drodze jednoznacznego
oświadczenia woli z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na
koniec miesiąca.
2. Rozwiązanie Umowy powinno nastąpić poprzez złożenie oświadczenia o rozwiązaniu
Umowy w formie pisemnej lub dokumentowej (m.in. e-mailem).
3. Organizator ma prawo rozwiązać umowę z ważnych przyczyn wskazanych w niniejszym
Regulaminie, a także w przypadku istotnego naruszenia przez Klienta/Uczestnika
postanowień Regulaminu i Umowy, w tym z powodu braku zapłaty wynagrodzenia za
zajęcia – po uprzednim wezwaniu do zaprzestania naruszeń i wyznaczenia
odpowiedniego dodatkowego terminu pod rygorem wypowiedzenia/rozwiązania Umowy w
trybie natychmiastowym.
4. Z chwilą rozwiązania umowy, Organizator dokonuje rozliczenia wniesionych opłat.
5. W przypadku dokonania opłaty za zajęcia w kwocie wyższej niż kwota odpowiadająca
liczbie zajęć zrealizowanych do dnia upływu okresu wypowiedzenia/rozwiązania Umowy
oraz wydatkach poniesionych przez Organizatora w celu należytej realizacji Umowy,
Organizator zwraca Klientowi nadpłatę niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni
od dnia rozwiązania umowy. Nadpłata zwracana jest na rachunek Klienta, z którego
dokonywał płatności, chyba że Klient wskaże inaczej.
6. W przypadku dokonania opłaty za zajęcia w kwocie niższej niż kwota odpowiadająca
liczbie zajęć zrealizowanych do dnia upływu okresu wypowiedzenia/rozwiązania Umowy
oraz wydatkach poniesionych przez Organizatora w celu należytej realizacji Umowy, Klient
ma obowiązek uregulować niedopłatę (brakującą kwotę) niezwłocznie, lecz nie później niż
w terminie 14 dni od dnia wezwania.
§10 ZMIANA UMOWY
1. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn,
w tym w szczególności w przypadku istotnej zmiany czynników ekonomicznych (np. z uwagi na
wzrost obciążeń i opłat publicznych, wzrost opłat administracyjnych), o ile istnieje związek
przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez
Organizatora, a także z powodu zmiany przepisów prawa (m.in. kodeksu cywilnego, ustawy o
prawach konsumenta) lub decyzji i orzeczeń w zakresie, w jakim wymuszają one na Organizatorze
wprowadzenie zmian. Zmiany mogą być wprowadzone nie częściej niż 2 razy w trakcie trwania
Umowy.
2. O każdej zmianie Regulaminu, Klient zostanie powiadomiony e-mailowo lub pisemnie nie później
niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmian.
3. Organizator zawiadamiając o zmianach, o których mowa w ust. 1, informuje o tym, że jeżeli przed
datą wejścia w życie zmian Klient nie zgłosi Organizatorowi sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje
się, że Klient wyraził na nie zgodę.
4. Klient ma prawo przed dniem wejścia w życie zmian wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym.
5. W przypadku, gdy Klient zgłosi sprzeciw wobec zmian, ale nie dokona wypowiedzenia umowy,
umowa ta rozwiązuje się z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie zmian Regulaminu.
6. Procedura, o której mowa w ust. 1-5 nie dotyczy zmiany formy prowadzenia zajęć z zajęć
stacjonarnych na zajęcia on-line w przypadku gdy z ważnych przyczyn utrudnione lub niemożliwe
będzie prowadzenie zajęć stacjonarnie, w tym w szczególności w przypadku gdy ogłoszony
zostanie stan epidemii, stan zagrożenia epidemiologicznego, stan wyjątkowy lub wprowadzone
zostaną inne obostrzenia utrudniające lub uniemożliwiające prowadzenie zajęć stacjonarnie m.in.
w związku z rozwojem sytuacji epidemicznej na skutek ograniczeń o charakterze administracyjnym
lub na skutek zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, a także gdy zmiana formy prowadzenia
zajęć będzie uzasadniona istotnymi względami bezpieczeństwa Organizatora i Uczestników. W
sytuacji wystąpienia ww. okoliczności – do czasu ich ustania, Klient wyraża zgodę na zmianę formy
prowadzenia zajęć z zajęć stacjonarnych na zajęcia on-line. Szczegółowe informacje dot.
wymagań w zakresie zajęć on-line zostały określone w § 6 Regulaminie [Zajęcia on-line]
7. Zmiana formy prowadzenia zajęć, o której mowa w ust. 6:
1) nie stanowi zmiany Umowy/Regulaminu i nie wymaga aneksowania,
2) nie stanowi podstawy do rozwiązania umowy/odstąpienia od umowy,
3) nie stanowi podstawy do zmiany wysokości opłat za zajęcia.
8. Zmiana terminu zajęć z przyczyn leżących po stronie Organizatora, o której mowa w §5 i
§6 [Harmonogram/Zajęcia on-line] nie stanowi zmiany umowy. W przypadku braku
możliwości odrobienia zajęć przez Uczestnika w nowym zaproponowanym przez
Organizatora terminie – opłata za te zajęcia zostanie zwrócona lub zostanie przeniesiona
na kolejny okres rozliczeniowy – zgodnie z decyzją Klienta.
§11 WARUNKI TECHNICZNE DOTYCZĄCE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
1. Organizator oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania
i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni
stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość
korzystających z sieci Internet. Organizator nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą
o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
2. W celu złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do
Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej,
3) dostępu do sieci Internet.
3. W przypadku gdy do skorzystania ze Sklepu lub Produktów konieczne będzie spełnienie
dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed
skorzystaniem ze Sklepu.
§12 UPRAWNIENIA Z TYTUŁU TREŚCI/USŁUG CYFROWYCH
1. Niniejszy rozdział określa uprawnienia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach
konsumenta w przypadku umów na dostarczenie treści/ usługi cyfrowej zawartych od dnia
1 stycznia 2023r.
2. Szczegółowe informacje dot. uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o prawach
konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
3. Klient może złożyć reklamację wysyłając ją na adres Organizatora wskazany w
Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać
dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z
reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej
rozpatrzenie, Organizator wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia
reklamacji bez rozpoznania.
4. Organizator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego
nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy
Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
§13 OPINIE O USŁUGACH
1. Opinie dotyczące Usług publikowane przez Organizatora są przez niego weryfikowane.
2. Weryfikacja następuje m.in. poprzez porównanie danych osobowych lub szczegółów
współpracy z danymi i informacjami posiadanymi przez Organizatora w zakresie Klientów
korzystających dotychczas z Usług Organizatora, jak również poprzez bezpośredni kontakt
z ww. osobą z podziękowaniem za opinię lub poprzez przesłanie do Klientów
dedykowanego linku do pozostawienia opinii lub poprzez uzyskanie opinii w ramach
bezpośredniej komunikacji z Klientem.
3. W przypadku wątpliwości dotyczących tego, czy opinia pochodzi od osoby korzystającej z
Usług Organizatora, opinia ta nie jest publikowana przez Organizatora.
4. Publikowane opinie mają na celu przedstawienie korzyści związanych z korzystaniem z
Usług Organizatora, które to korzyści zostały dostrzeżone przez dotychczasowych
Klientów.
5. Organizator nie korzysta z opinii sponsorowanych lub barterowych.
§14 KONTO KLIENTA
1. W związku ze złożeniem zamówienia, Organizator tworzy dla Klienta Konto Użytkownika,
tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta, dalej jako Konto/ Konto Użytkownika.
Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas
nieokreślony. Konto Użytkownika pozwala Klientowi m.in. na dostęp do historii zamówień.
2. W związku z zawarciem umowy, Organizator tworzy dla Klienta Konto Klienta, tj.
indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta w celu realizacji umowy, dalej jako
Konto/ Konto Klienta. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest
zawarta na czas trwania realizacji umowy.
3. Klient nie może udostępniać Konta osobom trzecim lub posiadać kilka Kont.
4. Organizator przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące
Konta. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić
indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta hasło
generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien
niezwłocznie ustanowić nowe hasło.
5. Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika e-mailowo lub w inny sposób
przyjęty do komunikacji z Organizatorem z zachowaniem 14-dniowego okresu
wypowiedzenia bez podania przyczyny.
6. Usunięcie Konta może wiązać się z utratą dostępu lub trudnościami w korzystaniu z
Produktów udostępnionych w ramach Konta.
7. Organizator może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:
1) z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta
będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta); pod pojęciem
ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień
Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań
sprzecznych z dobrymi obyczajami;
2) bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest
Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).
§15 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie do Przedsiębiorcy,
który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
2. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy
Organizatorem a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Organizatora.
3. Organizator ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na
prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Organizator przesyła
Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w
przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w
tym zakresie.
4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
§ 16 SŁOWNIK POJĘĆ
1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć:
1) Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od
pracy;
2) Klient – podmiot, który planuje zawrzeć umowę lub zawiera umowę na Zajęcia z
Organizatorem, tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, zwana również Użytkownikiem;
3) Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio
związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
4) Zajęcia - zajęcia edukacyjne/usługa edukacyjna świadczona przez Organizatora na rzecz
Klienta;
5) Uczestnik – osoba fizyczna, która została wskazana przez Klienta jako osoba korzystająca
z zajęć/usług edukacyjnych świadczonych przez Organizatora;
6) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we
własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
7) Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że
umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
8) Regulamin – niniejszy Regulamin określający zasady współpracy Organizatora z
Klientem/Uczestnikiem;
9) Sklep/platforma/strona internetowa – strona, na której prowadzona jest sprzedaż usług
przez Organizatora;
10)Umowa – wzajemne uzgodnienia Organizatora i Klienta określające wzajemne prawa oraz
obowiązki.
§17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej
odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności
zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma
zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym
bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie
oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub
naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było
przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak:
powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
3. Prawem właściwym jest prawo polskie; Sądem właściwym jest sąd polski z zastrz. ust. 4.
4. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają
konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu,
których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które
obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie
można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między
Klientem a Organizatorem.
5. Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub
Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
6. Regulamin obowiązuje od dnia _01.09.2023_
Załącznik nr 1 do Regulaminu
KLAUZULA INFORMACYJNA
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także ustawy z
dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz przepisów RODO, poniżej przesyłamy najważniejsze informacje:
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z RODO
1. Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych przez Organizatora znajdują się w Polityce prywatności.
http://anglomania.edu.pl/polityka-prywatnosci
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z USTAWY O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ
USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA
2. Publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się
z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych przez osoby nieuprawnione, dlatego należy stosować właściwe środki
techniczne minimalizujące opisane zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe i chroniące tożsamość.
Organizator nie zwraca się z prośbą o udostępnienie jej w jakiejkolwiek formie Hasła. W ramach świadczonych usług,
obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
3. Organizator odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, za
niezgodność Produktów z Umową. Organizator odpowiada względem Klienta z tytułu rękojmi za wady, jeżeli Produkt ma
wadę fizyczną lub prawną (nie dotyczy usług). Do odpowiedzialności za należytą realizację Usług oraz w zakresie rękojmi
mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
4. Informujemy, że w przypadku zawarcia umowy na odległość lub poza siedzibą Organizatora, Klient który jest
konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumentach w rozumieniu art. 3855 kodeksu cywilnego przysługuje
ustawowe prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy z
zastrzeżeniem ust. 5. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia, Klient informuje o tym wysyłając np. e-mail lub pismo na
adres Organizatora (wzór: Odstępuję od umowy z dnia …). Do zachowania terminu ważne jest wysłanie informacji o
odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
5. Klientowi nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od współpracy w przypadku gdy Organizator wykonał w pełni
usługę lub rozpoczął świadczenie usługi o dostarczanie treści cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od współpracy i
przyjął to do wiadomości. W przypadku usługi o dostarczanie treści cyfrowych, Organizator przekazuje Klientowi
potwierdzenie otrzymania zgody.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy Klientowi zwrócone zostaną wszystkie otrzymane płatności, niezwłocznie, jednak
nie później niż 14 dni od dnia, w którym Organizator został poinformowany o odstąpieniu. Zwrot płatności dokonany zostanie
przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient/Uczestnik
wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
7. Klient może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
umowy, wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego,
powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy
ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub ma prawo; skorzystać z platformy ODR
(http://ec.europa.eu/consumers/odr)